Hjelp og svar

Hva betyr WYSIWYG?
WYSIWYG er forkortelsen for What you see is what you get. Korallfragg av samme slag kan noen ganger variere sterkt i form og farge fra hverandre. Med WYSIWYG-prinsippet unngår dette problemet. Alle som er merket i vår butikk med WYSIWYG blir individuelt fotografert av oss og lastet opp i butikken som et unikt "produkt". På denne måten kan du være sikker på at du får nøyaktig DEN korallen levert hjem til deg, som du kan ser på bildet.

Ser korallen ut som på bildet?
Våre produktbilder blir fotografert under så reelle forhold som mulig. Vi fotograferer korallene våre under LED-belysning (Philips Coral Care GEN2). Vi bruker et profesjonelt kamerasystem med makroobjektiv til alle våre bilder. Det brukes IKKE noe filter på våre linser for å fremheve farger. Ytterligere bildebehandling utføres ikke. Vær oppmerksom på at det likevel kan forekomme små avvik. Avhengig av belysningstype (T5, LED), lysinnstillinger og fargegjengivelse på skjermen, kan farger avvike noe.

Hvor store er korallfragmentene?
De fleste av våre koraller kommer på frag plug med 2.5cm i diameter. Koraller kan virke større på bilde pga makrobilder. 

Når er oppdateres butikken og hvordan får jeg vite om dem?
Vi setter nye koraller i butikken med visse intervaller. Vi publiserer nye koraller via vårt nyhetsbrev og vår Facebook- og Instagram-konto. For å ikke gå glipp av noe, kan du registrere deg på nyhetsbrevet!

Er korallene ferske fragmenter?
Nei, ingen av korallene våre som selges blir sendt etter de har blitt fragget og limt. Vi gir våre egne frags nok tid til å komme seg nok etter fragmentering (Normalt 1-4 uker avhenging av type korall). 

Hvorfor er det forskjellige priser, selv om det er samme art?
I tillegg til arten er det andre faktorer som bestemmer prisen som feks farge, størrelse og vekstform. Derfor kan forskjellige priser vises for samme art.

Kan jeg reservere dyr før de blir sendt til meg?
Vi kan holde din bestilling i 7 virkedager. Din forespurte leveringsdato bør derfor velges innen denne tiden. Ta kontakt hvis du ønsker eller trenger en lengre reservasjonsperiode.

Kan jeg også bestille via telefon eller e-post?
Vi ønsker at alle ordre gjennomføres i nettbutikk av kunden. Dette er for å sikre at det ikke blir noen misforståelser under din bestilling. Skulle det oppstå problemer med din nett bestilling kan du ta kontakt med oss per e-post. 

Må jeg registrere meg for å bestille?
Nei, du trenger ikke å registrere deg for en kundekonto for å bestille fra oss. En bestilling som gjest er mulig når som helst. 

Når sends min bestilling?
Vi sender koraller kun express overnatten. Alle korall sendinger blir sendt i isoporeske, med doble poser inkludert heatpacks. For å sikre at pakken kommer frem i tide, sendes levende kun Mandag - Onsdag. Enkelte strekninger kan ta opptil 2 dager før pakken kommer frem. Dette gjelder som oftest Nord Norge. 

Hvorfor er det så dyrt å sende levende dyr?
For å sikre at dine dyr ankommer trygt, sender vi dem pakket i doble poser, pakket med Heat Packs i isopor eske med godkjenning av Bring for levende dyretransport. De sørger for at pakken ankommer innen 24 timer - vanligvis til og med før middagstid. Til Nord Norge kan det ta opptil 2 virkedager. 

Kan jeg bare komme innom og hente bestillingen min?
Ja, du kan også komme innom og hente bestillingen direkte hos oss. I dette tilfellet sparer du tid og med fraktkostnadene. Bestill og betal som normalt i nettbutikken og velg "henting". Vi vil informere deg via e-post så snart bestillingen er klar for henting (Normalt innen 24T)

Kan dere levere bestillingen min i Oslo?
Du kan hente din bestilling på Skøyen etter avtale (som oftest Mandager) De kan hentes mellom kl 09:00 - 16:00. Dette er gratis og er også mulig å få hentet andre dager. Bare hør med oss, så skal vi finne en dag som passer. 

Mine bestilte dyr er skadet eller død. Hva skjer nå?
CoralLab gir 14 dagers overlevelses garanti på all levende kjøpt hos oss!
Du kan lese mer om dette HER! Hvis det til tross for alle forhåndsregler, skulle dessverre dyr dø under transport, må du dokumentere dette umiddelbart med bilder. For fotodokumentasjonen skal de døde dyrene stå i den lukkede transportposen. Vennligst send oss ​​bildene innen 24 timer via e-post til mail@corallab.no Ytterligere detaljer finner du i klageprosessen.

Jeg ønsker ikke dyret lenger. Kan jeg sende den tilbake?
Nei. Vær oppmerksom på at levende dyr ikke er egnet for retur. For alle andre varer i butikken vår gjelder angreretten.

Hvordan legger jeg koraller  i akvariet mitt?
Koraller kan plasseres i akvariet ditt umiddelbart og uten annen tilpasning en temperatur. Vi anbefaler uansett alle å dyppe koraller før det introduseres i systemet. Du kan se vår guide her. 

Forblir korallfargene slik de er?
Dessverre kan ingen garantere det. Fargen på koraller kan endre seg med tiden. Det er sterkt relatert til belysningstype og intensitet, næringstilgang og sporstoffinnhold. Det er det som gjør korallpleie så spennende og utfordrende. Siden du har bestemt deg for akvakulturkoraller, er sjansen god for at fargene vil bli bevart fordi forholdene som kunstig belysning i anlegget vårt allerede er veldig akvariumlignende (hvis ikke identiske). Kanskje du klarer å erte ut enda mer farge fra korallene i akvariet ditt!

Kan jeg bare besøke dere? 
Kun etter avtale. Vi har fokusert på korallreproduksjon og online salg. Vi er ikke en lokal butikk, men et akvakulturanlegg. Foreløpig har vi ikke kapasitet til å ta imot besøkende fast, noe som ikke betyr at dette ikke vil endre seg i fremtiden. Det er derfor ikke alltid vi har tid å ta i mot kunder for annet en å plukke opp forsendelser. Hvis du har spørsmål, kan du når som helst kontakte oss. For å se anlegget vårt, følg oss på facebook, Youtube eller instagram!

Kan jeg komme med forslag til forbedringer?
Du er velkommen til å foreslå hvordan vi kan forbedre tilbudet eller tjenesten vår. Vi er alltid åpne for kritikk og ønsker nye ideer velkommen. Ikke nøl med å kontakte oss!

Spørsmålet ditt er ikke oppført her? Kontakt oss!
mail@corallab.no